Jagody goji, właściwości prozdrowotne owoców

Jagody goji – prozdrowotne owoce chińskiej rośliny o właściwościach leczniczych. Kolcowój tybetański (Lycium barbarum L.) rośnie w Himalajach i Tybecie na terenach nieskażonych zanieczyszczeniami cywilizacyjnymi.

Z dobroczynnych właściwości rośliny korzystano w medycynie naturalnej już 2300 lat temu. Delikatne owoce o podłużnym kształcie wyróżniają się wysoką wartością odżywczą i leczniczą. Jagody goji od lat wykorzystywane w chińskiej medycynie ludowej cieszą się popularnością i zainteresowaniem na całym świecie.

Owoce GojiKolcowój tybetański pochodzi, z Chin jednak z uwagi na swoje właściwości uprawiany jest, też powszechnie w krajach subtropikalnych i ciepłych m. in. w Japonii, Korei, Europie.

Kolcowój w zależności od odmiany dorasta od 1 do 3 metrów wysokości, łukowato zwisające gałązki pokryte są kolcami. Czerwonopomarańczowe owoce o podłużnym kształcie są, niezwykle delikatne ‒ strząsane i suszone na miękkich matach w ciągu 48 godzin zachowują swoje cenne właściwości odżywcze i lecznicze. Owoce goji dostępne są, zazwyczaj w postaci suszonej ‒ wysuszone owoce odznaczają się wysoką zawartością witaminy C.

Charakterystyka i składniki odżywcze zawarte w jagodach goji

Suszone owoce goji zawierają: białko, aminokwasy, węglowodany, polisacharydy, monosacharydy oraz kwasy tłuszczowe z grupy omega-6. Suszone owoce charakteryzują się wysoką zawartością witaminy C (w 100 gramach owoców jest 2500 mg) ‒ jagody goji zajmują trzecie miejsce na świecie pod względem zawartości witaminy C.

W owocach znajdują się witaminy z grupy B, witamina E, składniki mineralne (żelazo, wapń, fosfor, cynk, selen, miedź). Owoce goji bogate są w karoten, ryboflawinę, kwas askorbinowy i nikotynowy, tiaminę, betainę. Jagody zawierają karotenoidy oraz luteinę ‒ składniki te korzystnie wpływają na procesy widzenia.

Działanie lecznicze i prozdrowotne owoców

Jagody goji wpływają korzystnie na pracę serca, ciśnienie krwi oraz obniżają cholesterol. Składniki zawarte w owocach wspomagają właściwą pracę mózgu, korzystnie wpływają na system nerwowy oraz poprawiają ostrość widzenia.

Jagody goji pomagają regulować ilość glukozy we krwi, wspomagają system odpornościowy oraz zmniejszają objawy reumatyzmu. Systematycznie spożywane owoce przywracają siły witalne, korzystnie wpływają na stan kości i stawów.

Jagody mają właściwości antynowotworowe i hamują rozwój komórek, łagodzą bóle menstruacyjne i stosowane są w leczeniu raka szyjki macicy. Lecznicze i prozdrowotne właściwości jagód zapobiegają wielu chorobom i hamują procesy starzenia się organizmu – jagody goji zawierają przeciwutleniacze, które pozytywnie wpływają na organizm.

Regularne spożywanie tych wartościowych owoców wspomaga siły witalne organizmu oraz korzystnie wpływa na długość i jakość życia.

źródło: www.dietetykswarzedz.pl/jagody-goji-na-odchudzanie/

Popularne składniki suplementów na odchudzanie

Nawet najlepsze tabletki na odchudzanie nie sprawią, że kilogramy znikną bez żadnego wysiłku. Z drugiej strony takie preparaty w połączeniu ze zdrową dietą i aktywnością fizyczną mogą przynieść bardzo dobre rezultaty. Warto dowiedzieć się więcej o tym, jak działają popularne suplementy.

W innym artykule opiszę suplementy zielony młody jęczmień oraz jagody Goji, które według mnie są najskuteczniejszymi środkami wspomagającymi odchudzanie. Dziś natomiast napiszę o bardzo dobrych i naturalnych składnikach suplementów.

Guarana

Guarana to składnik, który jest bardzo często dodawany do tabletek wspomagających odchudzanie. Ta substancja pochodzenia roślinnego wykazuje działanie podobne do kofeiny, czyli pobudza organizm, jednocześnie ograniczając apetyt. Stosowana w połączeniu z ćwiczeniami przyspieszy spalanie kalorii i poprawi przemianę materii.

Czy guarana ma jakieś skutki uboczne? U niektórych osób może powodować nieprzyjemne objawy ze strony układu trawiennego, bóle głowy, nerwowość i problemy z koncentracją. Jeśli pojawią się takie symptomy, należy zrezygnować z przyjmowania suplementu. Guarany nie powinny stosować kobiety w ciąży. Zaleca się ostrożność osobom z chorobami nerek, nadczynnością tarczycy i zaburzeniami funkcjonowania układu krwionośnego.

Czytaj dalej

Pięć kroków do szczupłej figury czyli jak schudnąć

Odchudzanie to dla ciebie droga przez mękę? Próbowałaś już wielu diet i metod i nadal nie uzyskałaś efektu, który cię zadowala? Czasami wystarczy pięć prostych zasad, które pozwolą zmienić nawyki żywieniowe i zawalczyć o zgrabną sylwetkę.

Przede wszystkim woda. O jej zaletach w diecie zaświadcza wielu dietetyków, którzy wręcz zalecają picie od dwóch do trzech litrów dziennie. Wskazane jest również rozpoczynanie dnia od szklanki letniej wody z sokiem z połowy cytryny. Tani napój pozwala przygotować nasz układ trawienny na cały ciężki dzień.

Drugim elementem, który doskonale pasuje do tej układanki, jest ograniczenie spożywanych posiłków nawet o połowę. Jest na to kilka sposobów, jedzenie na mniejszym talerzu, długie i staranne przeżuwanie każdego kęsa oraz zwiększenie ilości warzyw i owoców w każdym daniu. Po trzecie regularność posiłków, która sprawi, że nasz metabolizm również będzie chodził jak w zegarku, a odchudzanie będzie szło jak z płatka.

Czytaj dalej